måndag 4 juli 2011

Dåligt samvete.....

Hoppar nu lite fram och tillbaka i tiden....

Men kan börja med att säga att det är nog ungf..6 år som denna blogg kommer att röra sig om..
Detta var ju som ni säkert förstår några år sedan detta hände...närmare bestämt 8 år sedan.

Tänk att jag kan sitta här..och tänka tillbaka..och fundera..har detta verkligen hänt..? Vet ju att det har det..men känns så avlägset...å andra sidan ser jag ju min dotters armar...och vet....

Har man mera än ett barn så blir det nog alltid så..att man har dåligt samvete för det andra el dom andra barnen...
För det kan inte hjälpas!!! Dom kommer ikläm..uppmärksamheten som dom borde få..får dom inte..tiden räcker liksom inte till..och kanske heller inte orken!

Jag kommer HELA mitt liv...att ha dåligt samvete för min andra dotter...att jag inte fanns där tillräckligt när hon behövde mej...och bl a när hon gick gymnasiet...vilket fick till följd att hennes betyg...kunde nog blivit bättre...

Men all min energi gick åt till att få den andra dottern att överleva tills nästa dag....
Eftersom hon inte såg någon morgondag..utan bara ett stort svart hål...

Har pratat med min yngsta om detta...även varit ledsen för detta! Men hon säger..att jag inte skall ha ngt dåligt samvete..vilket känns skönt iof sig..men det hjälper tyvärr inte!

Detta är ngt jag får leva med!
Har funderat såå många gånger på hur jag kunde gjort saker och ting annorlunda..men tyvärr så vet jag inte det..än idag!

1 kommentar:

  1. Förstår att du känner som du gör, det skulle nog jag oxå göra, men var glad att du har en så klok dotter som säger åt dej att inte ha dåligt samvete! Det är mänskligt att inte orka fullt ut för alla jämt, även om det är ens familj. Du får helt enkelt ge henne tid och stöd nu istället då du har orken igen! Och det verkar som att du lägger ner rätt mycket tid på/med dina döttrar, så jag är övertygad om att du är en bra mamma.
    Kram! / Maria

    SvaraRadera

Blir så glad och tacksam, om du vill lämna en kommentar!