fredag 1 juli 2011

Hur började då allt....

Ja säg det...el när började det....?

Kan säga såhär..när och hur upptäckte jag att allt inte var som det skulle?

Var väl ungf..när min dotter var i 13-års åldern...tyckte nog att hon blivit lite mera tillbakadragen..men inget som jag direkt kunde peka på....

Men så en dag..såg jag att det stack ut lite gasbinda..nedanför ärmen på collegetröjan...
jag frågade då..vad hon gjort..fick till svar att hon stukat handleden och varit hos skolsyster...som satt dit den.
Med det nöjde jag mej.....

Men så efter ett par dagar...var det likadant...fast på andra armen...samma fråga...vad har du gjort..?
Fick inget bra svar..och då sa jag...
Dra upp tröjärmarna så jag får se....

Chockad...nja det är nog lindrigt att säga det.....armarna då...som dolde sig under gasbindan..ja..dom var skurna..kan jag säga......

Så ett gott råd till er...hittar ni gasbinda...någon fetare handkräm..typ...Helosan salva..rakblad...så är det nog dags att ni undrar hur eran tonåring egentligen mår!!
Varför fet handkräm...?
Jo för att när man skär sig...så blöder det en del...sätter du då på gasbindan direkt..så när du tar bort den..så har den fastnat i såren och då börjar det blöda igen!

Därför..skär du dej..på med salva och sedan gasbinda...då fastnar den inte!!!

Minns att jag sa till dottern...men gud vad har du gjort...?
Kommer faktiskt inte ihåg svaret...som jag fick just då....

Behöver jag säga...att jag HATAR rakblad.....det borde vara som när du skall köpa saffran..att du får be om det i kassan....vilken liknelse..men du förstår säkert vad jag menar.....

2 kommentarer:

  1. Nu hittade jag hit vännen....
    åhhhhh så gripande du skriver !
    jag är övertygad om att du kommer att få massor av läsare och många som får hjälp och stöd i en svår situation!
    Tack för att du delar med dig det är sånt här som gör att jag ännu mer vill Carpe Diem.
    En fråga .... men bara om du vill svara ....läser dottern ?
    Ha det bäst.

    massor av kramar BITTAN

    SvaraRadera
  2. ...Jaa käre barn vad gripande! Tror också som dottern säger,skriv en bok!
    Alltid fängslande att läsa,men om man varit med om sån't här så förstår jag om du hatar rakblad...Kram vännen ♥

    SvaraRadera

Blir så glad och tacksam, om du vill lämna en kommentar!