fredag 1 juli 2011

Upptäckten.....

Den dagen man som förälder upptäcker att ens eget barn har gjort sig illa...då står tiden stilla!
Tankar som man aldrig tidigare haft träffar en som en riktig smäll!

Hur är det möjligt...frågade jag mej...då för flera år sedan..att mitt barn...gör det här..?
Vad beror det på...vad är det för fel...har jag som mamma gjort ngt fel..? Har jag varit för hård...för slapp..eller svara bara...VARFÖR..just mitt barn?

Ni skall veta att tankarna snurrade...

Men man skall veta..att som förälder har du i regel inte gjort ngt fel...utan vad beror det då på?

Finns många svar...några är...barnet har för höga krav på sig själv...el så har ngn annan det...

Det kan vara..att man inte är tillräckligt duktig i skolan...el att man är för tjock..för smal...mobbad...sexuellt utnyttjad...incest..våldtäkt..
Det finns alltid hävdar jag, en anledning till att man skadar sig själv!

Jag är ingen expert på området...jag har alltså varken forskat eller läst om detta...men jag har en enorm erfarenhet som mamma..av detta och jag tycker att det räcker!!!

Så det som jag kommer att dela med mej av här i min blogg...är som sagt mina egna erfarenheter...och jag känner att dom är väl så bra, som om jag skulle läst mej till detta!

Inläggen kommer ibland att bli längre och ibland kortare..och det beror på att jag inte tror att man orkar läsa..långa inlägg.
Bättre att skriva korta...och hellre flera ist!

Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Hej gumman! Oj inte lätt att ha vart med om så svåra saker...Har ingen direkt erfarenhet,fast upplevt det lite genom jobb.
    Vad starkt av dej att berätta om detta tycker jag. Följer dej gärna här oxå. Håller med om hellre korta inslag än jättelånga...Kram på dej! Gunilla ♥

    SvaraRadera
  2. Hej igen...Måste fråga vad betyder "Summa sidvisngar" har sett fler har sån't men jag fattar noll som vanligt! Kramen...♥

    SvaraRadera

Blir så glad och tacksam, om du vill lämna en kommentar!