söndag 10 juli 2011

Var inte rädd....

Att som förälder fråga hur ditt barn mår!
Nu menar jag inte att man i tid och otid skall fråga. Men någon gång ibland...och framförallt om man märker att beteendet börjar att bli lite avvikande!
Sen vet jag av erfarenhet...att barnet förmodligen inte skulle...säga hur det egentligen mår.
Utan blir förmodligen en axelryckning...och ...jo det är väl bra....

För min del blev ju allting så uppenbart...men kan förstå om man inte alltid märker vad som händer.

När min dotter mådde dåligt var hon nästan hela tiden  "inne i en  svart period" inte bara mentalt..utan även klädmässigt!!
Nu säger jag...att för att man klär sig i svart..har håret..som man har det...osv..så BEHÖVER man givetvis inte må dåligt!
Men min dotter gjorde det...och det är utifrån det jag skriver.

Hon klädde sig bara i svart..från topp till tå...färgade håret kolsvart...sminkade sig massor...vilket också var svart...
Piercade sig..trots att hon inte hade åldern inne...kunde dragit det vidare..men orkade inte just då...
Hon var inte 18 då..och behövde ju egentligen haft mitt godkännande...men det brydde sig inte den som piercade sig om.

Vet att hon piercade sig på hakan..alltså precis under , underläppen....jag blev inte glad kan jag säga...men min lilla pappa kontrade med att säga...." men det var väl inte så farligt "...säger då det....!!

Enda gången som jag smällt igen ytterdörren framför näsan på henne och dessutom låst...var..när hon kom hem och hade klippt synthlugg...då var jag vansinnig...vet att jag sa.." vad i hel...har du gjort "
Hon fick stå en stund på verandan...men sedan veknade givetvis mitt modershjärta!!!

Vet att vi skulle på begravning efter detta..och hon ville följa med...men se då var kravet från mamma...då får du klippa av denna långa lugg...och raka dej..så allt blir lika långt...vilket hon gjorde..
Så kan säga att hon gick på begravningen och var snaggad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad och tacksam, om du vill lämna en kommentar!