lördag 16 juli 2011

Var obekväm....

Som förälder...för det är garanterat det ditt barn tycker..när du lägger dej i saker och ting!
Men som jag alltid har sagt..det är inte för att vara taskig, utan för att jag bryr mej!!!

Tänker nog mest på det här med skolan...hur kan ens barn gå..nästan en hel termin...utan att vara på en enda mattelektion?
Tja det undrade jag också..när läraren ringde i slutet av en hösttermin, och sa att min dotter knappt varit på ngn lektion!
Fantastisk...och varför har du som lärare inte hört av dej tidigare? Har ännu idag...inte fått ngt riktigt svar på den frågan!

Så det kan alltså vara så...att ens barn går iväg..möjligen på morgonen..eller senare...och jag som förälder tror att hon går till skolan...vilket hon kanske inte alls gör....
Eller som i mitt fall...visst hon gick iväg till skolan men istället för att gå på matte lekt...så hände det...att hon gick in på toaletten ist..och skar sig......

Tänker ibland...vad kunde jag gjort annorlunda...? Men vet inte det....jag kunde ju inte vara med överallt..och hålla koll!!!

Men en sak vet jag...jag gjorde iaf...så gott jag kunde!!!!

2 kommentarer:

  1. Nää du kunde ju inte va me i varje stund.Man kan ju undra varför inte lärarna tog kontakt med dej mycket tididgare?!?! Vill INTE FOLK lägga sig i tro eller?
    Kram på dej som orkar berätta allt detta...♥ Gunilla

    SvaraRadera
  2. Såklart man inte kan vara med sina barn jämt och hålla koll. Det är onaturligt. Visst är det väldigt konstigt att man inte reagerat tidigare från skolans håll. Kan vara så att man som lärare vet, men inte vill inse att barnet/ungdomen mår dåligt, för man vet inte hur man ska handskas med det eller som Gunilla sa att folk inte vill lägga sig i... Men då är det än värre. Skolan ska väl måna om barnets välbefinnande???? Jobbar själv på förskola och vet att det är skitjobbigt, när man misstänker att barn far illa o s v, men vi som arbetar där har anmälningsplikt...
    Såklart att du gjorde så gott du kunde!!! Om du sen kunde gjort något annorlunda är väl tveksamt kanske, och det lär du nog aldrig få svar på. Tror inte dottern har något svar heller? Huvudsaken nu, är ju att din dotter faktiskt mår bra igen!
    Ta hand om varandra!
    Kram/ Maria

    SvaraRadera

Blir så glad och tacksam, om du vill lämna en kommentar!