tisdag 5 juli 2011

Varför....

Hur kan man komma på ide´n att skära sig.....tänk det funderade jag mycket på!
Men fick alltid till svar av min dotter....
" Att det gör såå ont här inne " ( i bröstet alltså) och det onda måste ut någon stans och då blev det genom att skära sig!
El att man har en röst som säger att man skall göra det.

Vet att innan jag skulle ut och prata om detta ämne...tog ett rakblad och rispade mej på armen...gjorde såå ont!
Då är det ännu svårare att förstå...att man gör detta för att må bättre!?

Sen har vi internet..både på gott och ont! Vet att jag funderade många gånger på att ta bort just internet!
Pga att där får man verkligen inspiration och hets..till att fortsätta skära sig!!!

Du söker dej ju till likasinnade..och tyvärr...blir det mycket prat..om var dom skurit sig..hur mycket osv....
Nu tog jag aldrig bort internet....för på ngt sätt tänkte jag att det kanske skulle bli ännu värre då!?

Men med facit i hand...ångrar jag mej!!!
Så har ni barn som är ute på "svarta sidor" kallar dom så....kolla och se vad det är för sidor!!!!
Ta bort internet om så behövs...tja kanske du tänker men då går dom ngn annanstans. Javisst det gör dom...men helt plötsligt blir det lite svårare!!!

1 kommentar:

  1. Hej Gumman! ja usch o fy föratt vara iden sistsen som din dotter var o som du var i din mammaroll! Hade du nån mer vuxen att prata med kanske,pappan? Skulle känna mej såå liten o du verkar så stark.Förstår väl att du inte alltid känt dej det men ändå. Man kan aldrig föreställa sig detta,ungefär som anorektiker dom plågar ju sej på sitt vis! B-e-u-n-d-r-a-r dej! Kramis Gunilla

    SvaraRadera

Blir så glad och tacksam, om du vill lämna en kommentar!