onsdag 14 september 2011

Internet....

Måste bli bättre på att uppdatera här..känner jag.....

Rubriken säger allt!
Tänk ibland funderar jag..på internets..varande el inte varande! Visst är det bra..du kan få reda på allt ...hålla kontakt med vänner..bl a genom fb..blogg...msn..osv....

Men när man har ett barn som inte "mår bra"..då kan man fundera på..hur bra internet..är!!

När min dotter  mådde dåligt var hon ute på nätet som jag skrivit om tidigare. Även att jag funderade på att förbjuda det..helt hemma. Men insåg..att det inte skulle vara så bra..kanske.
Mest berodde det på..att då skulle även hennes syster förlora..den chansen att vara på internet.

Men som jag också sagt tidigare..det du inte visste..om att skära sig..hur man gör...var man gör det osv...det lär du dej...på nätet!!
Där hetsar man också varandra...vilket inte är klokt!!
Ibland undrar jag..finns det INGEN..som kan kolla till dessa sidor..och se vad som skrivs.

Är ju inte bara dessa sidor...man lägger upp videoklipp..på hur man skall ta livet av sig...och även där hetsas det...så att tyvärr en del av våra älskade barn..tar livet av sig!!

Vad kan vi..då som föräldrar göra? Ja tänk det har jag funderat massor på!!!
Har inget bra svar...utan det enda jag kan komma på..är...
Var delaktig..och fråga...var obekväm..som förälder...tror att det är det enda sättet!!!
Förmodligen säger dom ingenting..men genom att du visar ditt intresse...så visar du..att du bryr dej om ,ditt barn!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad och tacksam, om du vill lämna en kommentar!